If you're not willing to risk it all, then you don't want it bad enough

Nackdelar och fördelar med att vara au-pair...

Nackdelar
1. På morgonen vaknar man upp av att ungarna står utanför och skriker.
2. Man kan inte spela hög musik på kvällarna (om man skulle vilja ha lite förfest tex.)
3. Man kan inte bestämma helt och hållet va som ska finnas i kylskåpet
4. Man tjänar inga större summer, så de blir därför svårt om man vill spara
5. De tar 45 min att åka in till centrala London, vilket kan va lite drygt. Nattbussen tar nästan 1½ + att jag måste gå 30 min från busshållsplatsen (gäller mig då alltså)
6. Man bor på sin arbetsplats och de kan därför va lite svårt att ibland koppla bort den..


Fördelar
1.
Du behöver inte betala räkningar, mat osv..
2. Du behöver inte använda dig av någon transport på morgonen för att ta dig till jobbet, bara att gå ut genom dörren.
3. Man har mycket fritid och är alltid ledig på helgerna (jag iaf)
4. Jag får låna deras årliga oystercard och åker därför gratis vart jag vill och när ja vill i hela London (gäller mig)


Va tycker ni? Väger fördelarna över nackdelarna trots att dom är fler eller tvärtom? eller kan ni kanske komma på några fler? ja har säkert glömt nåt..


Kommentarer
Postat av: Carmen

men emmelie din bajskorv!!!

au pair är jue inget jobb i sig. au pair är något man gör när man vill upptäcka ett nytt land på ett enkelt sätt. sen om det visar sig att man gillar det så kan man bosätt sig mer eget o permanent. men au pair e jue inget man gör länge. topp ett år liksom.

2010-08-31 @ 22:25:19
URL: http://carmendeleaumelby.blogg.se/
Postat av: Alina

Men sjukt bra att du får låna deras oystercard! Och absoluta nackdelen är att man bor på arbetsplatsen. När man är hemma känns det som att man inte är ledig.

2010-09-01 @ 13:02:38
URL: http://gretalina.blogg.se/
Postat av: lovisa

2010-09-01 @ 13:02:59
URL: http://lovisaofc.blogg.se/
Postat av: lovisa

oj, haha skrev inget i förra kommentaren xD

Lovisa Jäberg på facebook ;)

2010-09-01 @ 13:03:40
URL: http://lovisaofc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0